Jamie Carragher Percaya Mohamed Salah Tidak Dihargai Oleh Peminat Liverpool

Share on facebook
Share on twitter

Mohamed Salah tidak mempunyai apa-apa ketika menandatangani perjanjian untuk Liverpool pada 2017. Walau bagaimanapun, terdapat keraguan apabila mereka membayar £ 35 juta kepada AS Roma untuk mendapatkan pemain buangan Chelsea.

Salah tidak mempunyai masa yang baik ketika bersama The Blues dan Liverpool masuk untuk mendapatkannya dengan bayaran rekod kelab dan hal itu membangkitkan keraguan dari beberapa pihak.

Walau bagaimanapun, pemain Mesir itu membuktikan bahawa segala keraguan itu adalah silap. Salah memecah rekod penjaring terbanyak Liga Perdana dalam 38 perlawanan pada musim pertama debutnya. Salah telah menjaringkan 32 gol dari  44 perlawanan dalam semua pertandingan.

Dia menyusul dengan 27 gol pada musim keduanya, serta menjaringkan gol dalam final Liga Juara-Juara. Penantian untuk mendapatkan gelaran Liga ke-19 sudah hampir pasti berjaya dilakukan pada musim ini. Liverpool menguasai Liga Perdana Inggeris dengan cara yang tidak pernah dilihat sebelumnya.

Walau bagaimanapun, legenda Liverpool, Jamie Carragher merasakan peminat Reds sebenarnya silap menilai Salah. Bercakap pada Sky Sports’ Monday Night Football, Carragher menjelaskan bahawa ada juga peminat yang mahu Salah dijual kepada pasukan lain.

Menurutnya itu adalah tindakan yang kurang bijak Untuk menjual seorang pencetak gol paling berjaya dalam Liverpoon sejak beberapa musim ini.

“Salah dilihat sebagai pemain berkelas dunia dari luar tetapi dalam kalangan peminat Liverpool, saya rasa dia agak kurang dihargai,”

kata Carragher.

“Bercakap mengenai peminat Liverpool, dengan melihat media sosial mereka saya fikir Liverpool telah mendapat enam pemain bertaraf dunia”.

“Saya fikir mereka telah mendapat penjaga gol Alisson Becker, mereka mempunyai Trent Alexander-Arnold, mereka mempunyai Virgil van Dijk dan mereka mempunyai Sadio Mane, Roberto Firmino dan Salah”.

“Saya fikir jika anda bertanya kepada peminat Liverpool, adakah mereka akan mengambil wang yang besar untuk mana-mana lima pemain itu dijual selain Salah,mereka semua akan berkata tidak”.

“Tidak kira apa angka itu, tidak ada peluang mereka mahu lima pemain itu dijual, tidak ada peluang, tetapi katakan ‘Saya akan memberikan anda £ 130m untuk Salah’ mereka akan mengatakan ‘Ya’ atau ‘Saya akan berfikir  mengenainya'”.

Ia sangat antara isu terhangat yang sedang diperdebatkan,terutamanya kerana Salah mempunyai 87 gol dan 32 bantuan jaringan dalam dua setengah musim.

Jika dia benar-benar tidak dihargai sebagaimana mestinya, sukar untuk melihat sejauh mana Salah boleh lakukan untuk memenangi semua orang di sekelilingnya.

BACA:  Salah Alami Kecederaan Selepas Menjaringkan Gol Dari Sepakan Sudut
Share on facebook
Share on twitter