John W Henry Buat Video Permohonan Maaf

Share on facebook
Share on twitter

Pemilik Liverpool dan ketua Fenway Sports Group (FSG) John W Henry telah membuat satu video permohonan maaf kepada semua yang terlibat atas apa yang terjadi dalam tempoh dua hari ini.

John W Henry merupakan orang kaya yang tamak kerana telah menyokong malah menjadi Founding club untuk liga haram super league.

Beliau akhirnya sedar projek pemisahan liga ini tidak akan berjaya tanpa sokongan peminat dan permohonan maaf ini sekadar mengcukupkan syarat je.

Lebih kurang gini kot maksud dia, ni semua salah dia bukan salah sape-sape. Tapi dia pemilik kelab lantak la nak buat apa pun.

“Aku nak minta maaf kepada semua peminat dan penyokong kelab bola sepak Liverpool kerana gangguan yang terjadi disebabkan aku sejak 48 jam yang lalu.”

“Tidak perlu dikatakan tetapi harus dikatakan juga bahawa projek yang dicadangkan ini tidak akan pernah bertahan tanpa sokongan peminat. Tidak ada pemikiran yang berbeza di England. Selama 48 jam ini anda sangat jelas bahawa ia tidak akan bertahan. Kami mendengar anda. Saya dengar awak.

“Dan saya ingin meminta maaf kepada Jürgen, kepada Billy, kepada para pemain dan kepada semua orang yang bekerja keras di LFC untuk membuat peminat kami bangga. Mereka sama sekali tidak bertanggungjawab atas gangguan ini.

Mereka adalah yang paling terganggu dan tidak adil. Inilah yang paling menyakitkan. Mereka menyukai kelab anda dan berusaha untuk membuat anda bangga setiap hari.

“Saya tahu seluruh pasukan LFC mempunyai kepakaran, kepemimpinan dan semangat yang diperlukan untuk membina semula kepercayaan dan membantu kami maju. Lebih dari satu dekad yang lalu ketika kami mendaftar untuk menghadapi cabaran yang berkaitan dengan bola sepak, kami mengimpikan apa yang anda impikan.

Dan kami telah bekerja keras untuk meningkatkan kelab anda. Kerja kita belum selesai. Dan saya harap anda akan faham bahawa walaupun kita melakukan kesilapan, kita berusaha untuk kepentingan terbaik kelab anda. Dalam usaha ini saya telah mengecewakan anda.

“Sekali lagi, saya minta maaf, dan saya sendiri bertanggung jawab atas perkara negatif yang tidak perlu dibawa sejak beberapa hari lalu. Ia sesuatu yang tidak akan saya lupakan. Dan ini menunjukkan kehebatan yang dimiliki oleh peminat hari ini dan akan terus ada.

“Jika ada satu perkara yang ditunjukkan oleh wabak ini, betapa pentingnya peminat terhadap sukan kita dan setiap sukan. Itu ditunjukkan di setiap stadium yang kosong. Ini adalah tahun yang sangat sukar bagi kita semua; hampir tidak ada yang tidak terjejas.

“Adalah penting agar keluarga bola sepak Liverpool tetap utuh, vital dan komited terhadap apa yang telah kita lihat dari anda di seluruh dunia, dengan kebaikan dan sokongan tempatan.

Saya berjanji kepada anda bahawa saya akan melakukan apa sahaja yang boleh saya lakukan untuk memajukannya.

“Terima kasih kerana mendengar.”

Share on facebook
Share on twitter

Baca Juga

Baca Juga