Terkesima Messi Lihat Wartawan Menangis Kerana Dapat Menemuramahnya

Lionel Messi terkesima, terkedu dan tidak pasti terkentut atau tidak selepas melihat seorang wartawan menangis kerana dapat menemuramah dirinya secara muka ke muka atau 1 vs 1.

Linangan air mata terus menyelubungi keadaan pada ketika itu tetapi itu adalah tangisan kegembiraan kerana impian untuk menemuramah Messi menjadi kenyataan.

Personaliti TV Argentina, Pablo Giralt, 48, diberi peluang untuk bercakap dengan salah seorang pemain bola sepak terhebat sepanjang zaman untuk penerbitan Amerika Latin DirecTV Sports minggu ini.

Dan dia mengambil peluang itu dengan kedua-dua belah tangannya yang terbuka luas.

Semasa berbual dengan Messi, yang bercakap tentang peluang Argentina di Piala Dunia, Giralt yang penuh emosi menangis apabila menyertai bekas penyerang Barcelona itu di atas sofa.

Dia berkata:

“Saya telah berimpian untuk melakukan ini sepanjang hidup saya, tetapi saya tidak pernah terfikir saya akan cukup bertuah untuk dapat menemani anda dengan kisah saya, dengan cinta saya. Saya berterima kasih kepada anda dengan sepenuh hati saya.”

Seperti yang anda lihat dalam rakaman, Messi jelas terkejut dengan komen tersebut. Dia bersandar di sofa dan tersenyum sebelum akhirnya cuba menenangkan Giralt dengan menyentuh tangannya.

Terkesima Messi tidak tahu bagaimana untuk mengawal situasi namun kembali tenang dan selepas memegang kaki sendiri sambil tersenyum.

Selepas beberapa saat, Messi menjawab:

“Terima kasih banyak-banyak. Saya teruja dapat berhubung dengam orang seperti ini. Terdapat ramai orang di Argentina atau di dunia umumnya yang sentiasa menyokong saya, mengagumi saya, dari bola sepak dan dari apa saya sebagai seorang manusia.

“Saya bersyukur dengan kasih sayang yang saya terima.”

Messi terus bercakap tentang Piala Dunia yang akan datang di Qatar dan mengejutkan sesetengah pihak, dia meramalkan Brazil dan Perancis memenangi pertandingan musim sejuk ini.

“Kami selalu dikatakan pasukan hebat yang sama tetapi, jika saya perlu memilih, Brazil dan Perancis adalah dua calon hebat untuk memenangi Piala Dunia,” katanya kepada DIRECTV Sports.

Lionel Messi memilih Perancis dan Brazil adalah kerana pasukan ini telah dibentuk sudah lama dengan barisan pemain hampir sama dan juga pengurus yang sama yang membuatkan keserasian mereka agak tinggi.

“Mereka mempunyai kumpulan (pemain) yang sama untuk tempoh masa yang lama, bekerja dengan baik. Perancis, selain daripada Euro terakhir apabila mereka tersingkir (dalam 16 terakhir) dan melakukan dengan teruk, mereka mempunyai beberapa pemain yang mengagumkan.”

“Mereka mempunyai idea yang jelas dan jurulatih yang sama (Didier Deschamps). Brazil lebih kurang sama (di bawah Tite).”

Pemenang Ballon d’Or tujuh kali itu juga berkata dia bimbang dengan kecederaan baru-baru ini kepada pasangan Argentina Angel Di Maria dan Paulo Dybala.

“Ia adalah kebimbangan kerana ia adalah Piala Dunia yang berbeza, anda bermain pada masa yang berbeza dan kami begitu rapat sehingga apa-apa perkara kecil yang boleh berlaku kepada anda boleh menyebabkan anda tidak bermain,” tambahnya.

“Saya harap mereka berdua pulih, mereka mempunyai banyak masa untuk sembuh untuk Piala Dunia. Semoga kita semua dapat ke sana dalam keadaan sihat.”

Rakaman itu telah tular dalam talian dan terus menjadi bualan warga maya, dengan peminat mengulas reaksi Messi yang dianggap sebagai ‘rendah hati’ terhadap luahan emosi.

Seorang berkata:

“Messi fikir dia hanya seorang lelaki yang bermain bola sepak, bagi kami dia lebih. KAMBING saya,”

Manakala seorang lagi mengulas:

“Saya akan menangis jika saya berada di hadapan pemain terbaik yang pernah bermain.”

Yang ketiga menulis:

“Cara dia ketawa dan terkejut melihatnya menangis sebenarnya lucu.”

Ternyata kerendahan hati Messi sangat terselah dan secara tidak sengaja Messi telah pun merealisasikan impian seorang insan dalam situasi yang tidak disangka-sangka.

BACA:  Messi Rindukan Saat Bersama Ronaldo Di Sepanyol